Problem z turbiną

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • luki354
    Classic
    • 2019
    • 2
    • Octavia III combi (5E5)
    • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

    Problem z turbiną

    Bawcie się dobrze, a ja z kolegami na dyżurze bojowym pilnuję aby nikt wam nie przeszkodzil. Jutro jak zdam dyżur i pogoda dopisz to wpadnę do Was na chwilę.
  • luki354
    Classic
    • 2014
    • 8

    #2
    Problem z turbiną

    Witam wszystkich,
    mam problem z moją skodziną, a mianowicie problem pojawia się przy gwałtownym dodaniu gazu na 4-5 biegu, wtedy auto przechodzi w tryb awaryjny, robi się straszny muł ciężko wyprzedzić inne auto. Czy to jest turbina czy coś innego?
    Miał ktoś takie objawy w sowim aucie?

    Dzięki za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Łukasz.

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      luki354, przyczyn może być kilka jak nie kilkanaście. Turbo, przepływka, EGR, N75, wężyki od podciśnienia, itd. Zrób logi, bo tak to wróżenie z fusów. Zajrzyj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=84645
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • soberowy
        Drive
        • 2014
        • 65
        • Octavia I combi (1U5)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
        • AZV 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Ja mam to w swoim 1.9 TDI ALH, ten sam silniczek. W moim przypadku mechanik stwierdzil zapieczenie sie kierownic. Jeżdzę już tak kilka miesięcy i raz wejdzie w błąd raz nie. Po każdym odpaleniu auta turbo wstaje normalnie a błąd po jakimś czasie sam sie kasuje. Jak będę miał hajs to zrobie to trubo ale póki co jeżdzę.

        Jaki tam przebieg masz u siebie ?

        Pozdrawiam

        Komentarz

        • kazhuya
          Classic
          • 2014
          • 13

          #5
          Mój "niby mechanik" również stwierdził zapieczone kierownice a wystarczyło że wymieniłem gruszkę i jeżdżę już kilka miesięcy. Ale to był tylko mój przypadek, przyczyn jest tak wiele że, nie opłaca się zgadywać. Przypływka, gruszka czy egr to nie mały wydatek więc nie wymieniaj w ciemno. Sprawdź jaki błąd pokazuje i wtedy pytaj co dalej.

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            soberowy, żebyś się kiedyś nie zdziwił ile Cię ta "oszczędność" będzie kosztowała.. co do ww. przypadku to komputer + logi + chociaż trochę ogarnięty spec i auto odzyska wigor
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • ferdek
              Classic
              • 2010
              • 23

              #7
              Powiem Ci dla pocieszenia, że wielu z nas przez to przechodziło, jest to "normalna" rzecz w tych silnikach. Ale rzeczywiście każdy przypadek może być inny i tak jak koledzy podpowiadają, musisz zrobić logi. U mnie był to N75, po jego wymianie autko do dziś śmiga aż miło. Życzę szybkiego zdiagnozowania i naprawy tego, bo wiem jak głupio się z tym jeździ ;-)

              Komentarz

              • luki354
                Classic
                • 2014
                • 8

                #8
                do Soberowy,
                przebieg mam 207 tys jest podobnie jak u Ciebie, jechałem 300km w jedną stronę turbina wyłączyła się po przejechaniu 30km. Wracając zrobiłem 270km jechałem z prędkością 150km/h i przy wyprzedzaniu dałem więcej gazu i od razu odcięło turbinę oraz wyskoczył check. Po kilku dniach jeżdżenia po mieście check znikł.
                Spr. wężyki są ok. zawór n75 wydaje się być też ok.

                Ile może kosztować regeneracja turbiny? Wydaje mi się być to główny problem albo łopatki.

                Pozdrawiam
                Łukasz

                Komentarz

                • Czarna_LK
                  RS
                  • 2014
                  • 2255
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  luki354, Regenerowana 700PLN - 800PLN. Poszukaj, gdzieś chyba był wątek z polecanymi firmami, które się tym zajmują.

                  luki354, miałem to samo. W moim przypadku wężyki podciśnienia. Wymiana i jak ręką odjął. :wink:
                  Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                  _______
                  Piotr

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Zamieszczone przez luki354
                    Ile może kosztować regeneracja turbiny? Wydaje mi się być to główny problem albo łopatki.
                    Zrób logi bo kompletnie nie wiesz na czym stoisz.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    Pracuję...